Tijdens de algemene ledenvergadering van 2022 hebben zowel de secretaris, Arjen Weber als algemeen bestuurslid tevens evenementen/wedstrijdcommissie, Henri van Blerk aangegeven direct na de algemene ledenvergadering in 2023 te stoppen met hun werkzaamheden als secretaris en algemeen bestuurslid tevens evenementen/wedstrijdcommissie. Zij zijn beiden niet herkiesbaar!
De BCN is dus opzoek naar nieuwe bestuursleden.
Bestuur;
Statutair bestaat het bestuur van de BCN uit minimaal 3 leden, te weten een voorzitter, een secretaris, een penningmeester en kan worden aangevuld met algemene bestuursleden.Jaarlijks treedt één bestuurslid af. Dit is nodig om continuïteit van het bestuur te borgen. Aftredende bestuursleden hebben de mogelijkheid zich terstond herkiesbaar te stellen. Bestuursleden kunnen met inachtneming van een termijn van 3 maanden ontslag nemen uit het bestuur.
Commissies;
Het bestuur kan naar behoefte commissies aanstellen en in de praktijk heeft de BCN een evenementen/wedstrijdcommissie en een kascontrolecommissie. Met name de evenementen/wedstrijdcommissie werkt nauw samen met het bestuur en is daarom als algemeen lid in het bestuur opgenomen.
Verkiezingen;
Vanaf de algemene ledenvergadering van 2022 is het bestuur op zoek naar een opvolgende secretaris en een bestuurslid/evenementen/wedstrijdcommissie. Hierover is ook in de Après Voiles meerdere malen geschreven. Helaas zijn de inspanningen opvolgers te vinden tot nu toe zonder resultaat gebleven!
Een vereniging zonder bestuur kan niet bestaan en het mag duidelijk zijn dat onze Beneteau club Nederland nu in zwaar weer beland is en in haar voortbestaan wordt bedreigd. We vragen je dan ook serieus te overwegen je beschikbaar te stellen voor een bestuursfunctie en je aan te melden bij één van de bestuursleden.
Toelichting op de werkzaamheden van de secretaris;
Toelichting op de werkzaamheden van de evenementen/wedstrijdcommissie;